maandag 8 mei 2017

Een hemd voor de vent


Eindelijk. EIN-DE-LIJK!

Mijn excuses, maar het moest er eerst eventjes uit. Mijn enthousiasme voor een blogpost en een naaisel dat zo lang op zich liet wachten. Want een zwangerschap, het doet soms rare dingen met een mens.

In deze post 'beloofde' ik al een hemd te naaien voor 'mijnen vent'. Maar toen kwam de maand januari en verschenen er, met (laat ons wel duidelijk wezen) volle goesting en blijdschap, twee streepjes op een stick. En woesh ... weg was de zin, de energie en de nodige inspiratie voor de naaimachine.

Met de geronde kaap van vier maand enkele weken geleden, kwam de 'goesting' gelukkig terug. En geen minuut te laat, met de communie van ons neefje Briek in het vooruitzicht. Voor zowel Oona, meneer Chou als mezelf werd er iets genaaid. Meneer Chou mag vandaag de spits afbijten en 'zijn Theo' aan jullie voorstellen.
 

 

Veel eisen legde meneer Chou mij niet op. Ik kreeg carte blanche wat betreft stofkeuze en model. Eén ding moest ik echter wel beloven: ik zou het simpel houden. Geen onnodige tierlantijntjes of fantasietjes. In dat compromis kon ik me gelukkig wel vinden.

In het voorpand voegde ik alleen een borstzakje toe, schuin op de draad geknipt voor wat speelsheid en afgewerkt met een simpele paspel. De kleur van deze paspel liet ik terugkeren in het beleg en de staander van de kraag.

Het achterpand hield ik nog simpeler. Een eenvoudig recht achterpand met een bovenstuk schuin op de draad geknipt voor het contrast. Stiekem voegde ik er er 'last minute' toch een speels driehoekje aan toe. Gelukkig kon meneer Chou met dit knipoogje leven.



Op het feest stond meneer Chou achter de potten, of eerder de barbecue. Helemaal in zijn element was hij daar. De ideale gelegenheid om foto's te maken, want daar zou hij anders ab-so-luut geen zin in hebben.

Een tweede Theo mag er alvast wel komen, liet ik tijdens het feest uit zijn mond optekenen. Een overwinning op zich. Deze missie noem ik bij deze dus alvast geslaagd!

Patroon: Theo voor mannen, Zonen 09
Stof: Doe Design Turquoise (Kaufman), Bellelien

15 opmerkingen:

  1. Zoveel vreugde in één post!
    Een dikke proficiat met je zwangerschap!
    Je koos een heel mooie kleur voor je man, staat hem super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig ♡! Ik heb ook pas m'n eerste Theo genaaid. Die kleur staat hem super...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aha mannen en de bbq... Ik ken dat! Mooi hemd zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waauw. Prachtige hemd. Ik moet dit ook dringend maken maar persoonlijk vind ik lange mouwen bijblijven man beter passen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal mee eens. We kozen voor korte mouwen omdat dat net iets praktischer is bij het barbecuen 🙂

      Verwijderen
  5. oh wat staat dat kleur prachtig op zijn velleke! Kom vrouw, nu die naaigoesting er weer is, schiet maar in gang!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dikke proficiat !! Zowel met het prachtige hemd als met de zwangerschap !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig hemd! Je man staat er geweldig mee. De kleur doet hem helemaal recht aan! toppertje... Op naar de volgende!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig mooi!! Patroon, kleur, design. Echt heel knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauwie, hij staat er prachtig mee ;-) !!! Ik moet ook eens dringend tijd maken voor een mannenTheo, maar om de een of andere reden blijft dat onderaan mijn lijstje staan. *oeps*

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig gemaakt héél mooi stofje en patroon staat hem mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. waaaaw mooi zeg!! proficiat met de zwangerschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel knap gedaan!! En mooi stofje heb je gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik moet daar ook eens werk van maken, van een Theo voor mijn Husband... Boezemt me toch wat angst in hoor, qua pasvorm enzo. De jouwe is alvast geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen