zaterdag 11 maart 2017

Black,white and a pinch of pink sweetness



Eigen lof stinkt, dat weten we allemaal. En toch ... toen het jurkje dat ik vorig week naaide vanonder m'n naaimachine rolde, was ik oprecht trots. En geloof me, voor een pietjeprecies als mezelf is dat geen evidentie.

Nochtans had het heel wat voeten in de aarde om het jurkje afgewerkt te krijgen. De stof kocht ik een hele tijd geleden al bij Bellelien en werd eind vorig jaar in de kerstperiode geknipt. Ontelbare keren kwam het naast m'n naaimachine te liggen maar steeds verhuisde het terug naar de kast wegens andere dringendere projecten. Tot ik vorige week tot de constatatie kwam dat Oona weer een groeischeut achter de kiezen had en ik me bedacht dat het toch echt wel zonde zou zijn dat deze jurk al te klein zou zijn nog voor ik eraan begon.



Het patroon is er eentje van Petit à Petit, een ontwerpster van een aantal leuke patronen die ik dankzij de blogtour van deze Friday Dress leerde kennen. Ik was al langer op zoek naar een leuk hemdjurkje voor Oona en deze voldeed perfect aan m'n verwachtingen. Ik maakte de versie met knoopjes in het bovenpand + rimpelrok maar neem zeker een kijkje op haar website want bij dit jurkje zijn er meerdere variaties mogelijk.


De keuze voor een black&white stofje voor een kinderjurkje is voor veel mensen niet zo evident. Toch besloot ik er volop voor te gaan, zeker omdat het stofje ook kleine roze accentjes bevat en ik het perfect kon combineren met zachtroze knoopjes en een restje zacht Nani Iro van deze creatie.


            

Het vele kleine details aan deze jurk, waardoor je zelf subtiel aan het spelen kan gaan, maken deze jurk echt een topper voor mij.  Het harde van de jurk liet ik zo verdwijnen door hier en daar subtiel het roze terug te keren: in de knoopjes, in de binnenkant van de staander van de kraag en ook binnenin de rok door een subtiele biais.

Ook de plooi in het achterpand van deze jurk was voor mij een absolute must. Het tilt het ontwerp zo naar een hoger niveau.


 Ik zou er zo uren over door kunnen gaan, zo blij ben ik met deze jurk. Binnenkort rolt er zeker een tweede van onder de naaimachine. Nu de groeispurt op z'n einde lijkt én het patroon perfect past, moet ik er volop van profiteren.





Patroon: Friday Dress, petit à petit
Stof: Sharp in Black, Kaufman (gekocht bij Bellelien)



19 opmerkingen:

  1. Ik vind de jurk, en het meisje, prachtig 💕

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelijk heb je dat je hier apetrots op bent! Ik ben helemaal fan van de zachtroze accentjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier mag je terecht trots op zijn. Supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi, ik ben ook fan van dit patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die jurk is gewoon prachtig!
    Fan van dat zwart, Oona komt er zo goed weg mee ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is supermooi en inderdaad heel mooi gecombineerd met die roze knoopjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als je hier niet trots op zou zijn... Prachtig jurkje in een prachtige stof!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig, echt prachtig! En hier ook een fan van het patroontje ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bij het afzetten van mijn zoontje op school viel mijn oog op een meisje met een mooie jurk aan. Ik had die jurk al zien passeren online en ik denk dat het jouw dochter is. Zit ze in Zingem op school?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad, Oona zit in de Bosrank in Zingem. Jouw zoontje ook? Zo super!

      Verwijderen
    2. Ze staat super met haar kleedje en de gilet maakte haar outfit af. Mijn zoontje zit in de instapklas in Bosrank. :)

      Verwijderen
  10. Geweldig mooi! Wat staat dit haar goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig! Zoveel mooie details, zo netjes afgewerkt. Het staat haar geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vond haar altijd zo mooi met kleur, maar ook dat zwar-wit gaat haar heel goed. Heb je weer mooi gemaakt mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige jurk! Ik ben fan van de combinatie met het roze.

    BeantwoordenVerwijderen