zondag 19 februari 2017

Minnie Kous





Carnaval, dat moet toch wel een van de mooiste tradities ter wereld zijn. Een dagje per jaar mag je, zonder dat iemand daar ook maar enig probleem mee heeft, iemand anders zijn. Helemaal. All the way. Zalig toch!
 
Vorig jaar was Oona ziek toen er op school carnaval werd gevierd, dus dit jaar wordt haar allereerste. Dat ik zelf iets voor haar in elkaar zou steken stond al een tijdje vast. Een van de fijnste herinneringen uit mijn kindertijd is dat mijn moeder voor ons ook elk jaar onze outfit zelf maakte. Als kind besef je niet hoeveel liefde en energie daar in gekropen is. Nu ik zelf op twee verschillende manier ouder ben des te meer. Dank je mama!

Toen de outfit hier 'besproken' werd, kwam een onverwachte winnaar uit de hoek. Ik had me verwacht aan Mega Mindy, Paw Patrol of prinses. Niets van dat. Oona moest en zou Minnie Mouse worden. Of Minnie Kous, in haar vocabulaire.




Toen ik een tijdje geleden mijn zus vergezelde naar de bakstenen winkel 'stoffen ven Leuven' in haar zoektocht naar ideale stofjes voor de eerste communie, vond ik er de ideale rode bollenstof. Heerlijk om nog eens aan stofjes te kunnen voelen. Kon dat maar bij online shoppen!

Ik besloot een simpel jurkje te maken: rechttoe rechtaan lijfje, mouwen (want februari is toch nog frisjes) en een rimpelrokje. Uit pure gewoonte nam ik de volledige stofbreedte voor het rokdeel. Dat de stof niet 1m10 maar wel 1.50 breed was, zag ik even over het hoofd. Het leverde wat extra gezucht op bij het rimpelen maar ook wel een mooie grote rok waar stevig mee gezwierd kan worden. Mama blij dochter blij.



Tot slot voegde ik aan het rugpand nog een kleinigheidje toe. Minnie Mouse zou minnie Mouse niet zijn, zonder een extra vrouwelijke knipoog, niewaar?

 


Op naar vrijdag voor een geslaagd carnavalsfeest. Kan niet wachten om haar blije gezichtje te zien bij het vertrek, en hopelijk ook de terugkeer. Carnaval, echt waar, de mooiste tijd van het jaar.



14 opmerkingen:

  1. Heel tof gemaakt! Ik toon het aan Lila als ideetje voor volgend jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super! Toch zoveel stoerder dan die 10 mega mindy's en 20 K3'tjes die er zowiezo al zullen rondlopen :-)

      Verwijderen
  2. Ik word er zowaar instant vrolijk van. Hier thuis hebben we een grote verkleedkoffer en die wordt meermaals per week volledig uitgelegd. Elke dag een beetje carnaval hier ๐Ÿ˜‰

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze maakte de beste keuze. Nu heeft ze er een zalige ๐Ÿ‘— bij die ze volgens mij ook het hele jaar door aan kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. maar zeg hoe schattig!!! Carnaval vinden ze hier ook tof! Ik ook :D maar jammer genoeg vertrekken xe die dag op skivakantie en kunnen ze dus niet naar school.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal Minnie! En veel toffer dan de standaardjurkjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel tof! En hoe leuk dat ze zelf voor iets anders kiest dan de typische Studio100-figuren en consoorten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, daar was ik inderdaad ook heel blij mee ๐Ÿ™‚

      Verwijderen
  7. wat een geweldige portie schattigheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig!!! Leuk toh als ze weten wat ze willen! :)

    En Minnie "Kous", zalig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo mooi! Wij hadden 2 jaar terug ook een Minnie Mouse. Heerlijk toch die rode stof met witte bollen.

    BeantwoordenVerwijderen