zondag 1 mei 2016

Een Lora uit de lappenmand

 
Hier en hier kon je het al lezen: Lora en ikzelf dat was een pad vol met hindernissen. Versie één kwam jammer genoeg nog niet vaak uit de kast. Versie drie daarentegen werd, na een tumultueus maakproces, wel al vaak uit de kast gehaald. Versie twee viste ik vorige week uit de lappenmand en zoomde het geheel eindelijk om.
 
Het stofje is er eentje van Finch Fabrics. Ik was er meteen weg van en had onmiddellijk een aansluitende korte damesjurk voor ogen. Het paneel met de driehoekjes was helemaal wat ik daarvoor in gedachten had.
 
 
Dat de jurk uiteindelijk in de lappenmand belande, lag dit keer niet aan de pasvorm. Daar was ik eigenlijk tevreden mee. Mijn teleurstelling lag bij de kwaliteit van de stof. Bij het stiksel verschenen er allemaal minieme witte stipjes aan de goeie kant van de stof en ook aan de naden was een witte streep te zien. Van veraf is het eigenlijk niet echt zichtbaar, maar de perfectionist in mij was er niet zo blij mee. Jammer, want aan de stof ging toch wel een prijskaartje vast.
 
 
 
 
Vorige week zette ik me eindelijk over de teleurstelling heen want het stofje is eigenlijk wel ideaal voor het eerste zomerweer. Achteraf gezien, ben ik er wel blij om want de jurk ziet er best wel ok uit en de lichte tricot voelt heel comfortabel aan.
 
Zouden we dan toch nog vriendinnen worden, Lora en ik?
 
Stof: Finch Fabrics, triangle love
Patroon: Lora, LMV
 

16 opmerkingen:

  1. prachtige stof!
    en jammer van het 'foutje', ik had het ook één keertje met een stofje (gelukkig niet zo'n duur stofje) en dat is toch zonde van het werk (en in jouw geval ook geld). maar mensen gaan niet met hun neus op je stofje zitten dus je kan gerust verder stralen in deze prachtige lora!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele mooie Lora die je prachtig staat! Ik heb in hetzelfde stofje een kleedje voor de dochter gemaakt, binnenkort op mijn blog 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch een mooie jurk. En die foutjes ... dat ziet niemand.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ken dat, je kan je groen en geel storen een een super zichtbare naad.. Als de jurk echter af en aan is, blijkt hij eigenlijk helemaal niet op te vallen.. Staat je super deze Lora.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is prachtig. Gelukkig werkte je hem af!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Staat je heel mooi! En ik ken dat probleem met de witte strepen en stipjes. Dat heb ik al vaker gehad. Vorige week nog met een Eva Mouton stofje. Volgens mij vooral als er wat spanning op de naad zit. Ik dacht al van eventueel de bovenspanning een tikje te minderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 't is zo'n schoontje!! Gelukkig heb je 'm terug uit de lappenmand gehaald!

    Ik probeer er steeds aan te denken eerst te proberen op een restje stof... soms kan een andere naald of draadspanning wel een verschil maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb dat stofje ook liggen. De gewaarschuwde vrouw zal een proefritje bij de hand houden. Thnx for the warning. Mooie jurk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zie er niks van, maar ben blij te lezen dat het hier alleen bij mij zo was! Ik maakte een Charlie met deze stof en aan de hoekjes van de kraag zie je de witte kant erg hard, balen. Ik vind je kleedje in ieder geval heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vermoed dat het aan de kleuring van de tricot ligt. Die is zowiezo al maar aan een kant geverfd en ook maar aan de oppervlakte. Bij elke naad en steek trekt de stof dan open, met witte strepen tot gevolg. Wel jammer natuurlijk want ik ben er m'n vertrouwen in de kwaliteit van hun stoffen wat door verloren

      Verwijderen
  10. Heel mooi kleedje! Prachtig stofje, die driehoekjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Allé, dat dat zo kan verschillen hè, ik was met mijn loradress meteen verliefd, perfect passend, niets aangepast, zit altijd goed, ook op die dagen, weet je wel. Deze loradress vind ik alleszins ook heel geslaagd hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind deze echt prachtig. Maar he hebt gelijk, als je een prijs betaalt voor stof, mag er ook wat kwaliteit zijn hè. Maar nogmaals een super mooie jurk!

    BeantwoordenVerwijderen