zondag 10 april 2016

Buiten de lijntjes kleuren met Ileana


Wie mijn blog volgt weet dat mijn eerste, en eigenlijk ook enigste, Ileana genaaid werd in bizarre omstandigheden. Omstandigheden waar ik trouwens door de gebeurtenissen in België van afgelopen maand meer dan eens in gedachten naar toe gekatapulteerd werd, maar dat volledig terzijde. Een onverwachts bezoekje aan de veritas vorige maand deed me beseffen dat het hoog tijd was om het patroon nog eens van onder het stof te halen. Ik zag er namelijk twee stofjes waarvan ik meteen wist dat ze een perfectie Ileana zouden vormen. Vreemd nochtans: want groen met oranje combineren, da's toch wel een beetje buiten de lijntjes van het normale palet ten huizen Petiteboutdechou kleuren .
 

 
Veel uitleg hoef ik bij dit overbekende patroon van Compagnie M. niet meer te geven. Duizenden blogsters en naaisters gingen me al voor, en terecht natuurlijk. Voor deze versie koos ik voor het hoekige kraagje, dat ik combineerde met het lange valse knopenpad. Omdat ik zo weg was van de combinatie van het contraststofje met de groene hoofdstof, liet ik het nog een keertje terugkeren in het rokdeel (een volledige cirkelrok) door er zakjes aan toe te voegen.
 
 
 
 
 
We hadden geluk met het weer vandaag en profiteerden van deze prachtige zomerdag om er op uit te trekken voor een kleine fotoshoot. We gingen op bezoek bij Tante Lenen (lees: tante Nele) en maakten koekjes ...
 
 
 
 
... en deden wat je hoort te doen met zo'n cirkelrok: zwieren! (En laat dat laatste nu net een belangrijk criteria zijn bij kleedjes de laatste tijd. Mama-Oona: 1-0!)
 
 
 
 
Een zalige zondag hebben wij achter de rug. En Oona ... die heeft er weer een mooie jurk bij in haar kast. Eentje waar ik bijzonder tevreden over ben. Heerlijk toch hé, als een jurk helemaal wordt wat je ervan verwacht hebt ...
 
 
 
 
Ook zin gekregen om deze jurk te naaien? Hier vind je het patroon terug.
De stofjes vind je terug bij Veritas. En dat ze inspirerend zijn, dat zullen jullie geweten hebben. Er ligt ondertussen al een selfish sewing projectje in het groene stofje klaar. Ik ben er alleen nog niet uit of ik ook voor de contrasterende combinatie durf gaan voor mezelf ... 
 

17 opmerkingen:

  1. Wat wordt ze groot! Leuke stofjes voor een perfecte Ileana!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze groeit als een cool. Was eventjes schrikken toen ik in de maattabel keek en een 5(!) jaar moest tekenen. Al zal haar kleuterbuikje daar misschien net iets meer voor tussen zitten :-)

      Verwijderen
  2. Ooh Leen die is weer super geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer zo mooi, Leen! En Oona staat met alles, ongelooflijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Ben benieuwd naar je selfish sewing :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooi! Ik maakte gisteren nog eens een Lotta en Sam was heel enthousiast, tot ze hem aan had en besloot: "Het is GEEN zwierkleedje, mama!" Einde verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een pareltjes... de jurk en de dochter!! Helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooooooooooooooooo wat mooi! En wat een mooie dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supermooi Leen! Ik was onlangs ook nog in de Veritas, maar keek blijkbaar niet goed genoeg rond tussen de stoffenrollen :-) En dat dat ook al zo lang is dat je terug in het land bent...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij de veritas in Brugge hebben ze vaak zo'n mooie stoffen. De crea-afdeling is er ook groter dan in andere winkels. Zeker de moeite om eens langs te gaan!

      Verwijderen
  9. Je kleurt heel mooi buiten de lijntjes hoor!

    BeantwoordenVerwijderen