zondag 27 december 2015

hierperdepiep verjaardagsjurk



 
In mijn vorige blogpost kon je het al lezen: de kerstperiode is er eentje vol feestjes ten huize Petite Bout de Chou. De verjaardag van mijn kleine meid was het tweede feestje in de rij. Drie jaar werd ze gisteren. Drie jaar ... *zucht* ... waar is toch al die tijd naartoe gevlogen.
 
Het ontwerpje voor haar verjaardagsjurk en dan vooral het originele kraagje, zat al een lange tijd in m'n hoofd. En toen ik op deze blog een portefeuille in een prachtig cotton+steel stofje zag, vielen de puzzelstukjes in elkaar. En toen ik bij Petite Couture een bijpassend stofje vond dat dan ook nog eens op de jurkjes van de meisjes op het gele stofje leek, was het volledig koekenbak.
 
 
Nieuwjaarswensjes voorlezen, Oona kan er maar geen genoeg van krijgen. 


 
De basis van m'n jurkje was weeral eens het bovenstukje met de aangeknipte mouwtjes van de lotta van Compagnie M., dit keer met de rechte neklijn. De rok rimpelde ik, simelweg omdat Oona er het allerschattigst mee staat. De blikvanger van de jurk werd natuurlijk het kraagje dat ik er zelf bij tekende. Mijn bescheiden ik zou het uit zichzelf nooit doen, maar als jullie graag een tutorial van het kraagje zouden willen, dan hoor ik het graag onder deze post.
 
 
 
Het eerste verjaardagsfeestje van Oona in België was meteen een voltreffer. Oona genoot met volle teugen en ik zo mogelijk nog meer. Het inspireerde Oona zelfs tot een fotoshoot als volleerd model. Ik hoop dat overdaad niet schaadt want ik bombardeer jullie bij deze met een flinke dosis foto's.
 
 
 
 
Hieperdepiep ... Hoera! Oona is drie jaar!
 
 
 
 
 
Stofjes: Zephyr Breeze Citron + Petite Plus uit de Cotton+Steel collectie, Petite Couture
Patroon: eigen ontwerp gebaseerd op de Lotta van Compagnie M.

27 opmerkingen:

  1. Poseren kan ze als de beste. Hieperdepiep voor Oona. Prachtige jurk ! Voor een tutorial ben ik altijd te vinden......je hebt dat prachtig gemaakt het kraagje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Opnieuw een prachtige creatie. Ik ben en blijf fan van je creaties. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi, seg! En dat kraagje is heel origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Ze straalt helemaal in dit jurkje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! En heerlijke foto's van een zeer jarige driejarige! Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schoontje. Origineel idee voor 't kraagje. En de kleurtjes staan haar weer heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hiep hiep hoera voor Oona! Wat een prachtig jurkje en die vele foto's zijn zeker ok met zo'n 'supermodel' ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hip hip hoera voor schattige Oona! Ze straalt in haar prachtige jurk! Ik wil dat kraagje ook wel uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig! Een tuto zie ik wel zitten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een pareltje in fantastische kleuren!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat rokstofje steekt mij ook al een tijdje de ogen uit. Prachtig! En hiephiep voor jarige Oona!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat wordt ze groot. Ze straalt met dat kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gelukkige verjaardag Oona! Wat is ze mooi met die prachtige jurk! Heel leuk dat kraagje! De kleuren zijn ook heel mooi gecombineerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Proficiat Oona! En ook proficiat voor de mama! Super mooi....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoera voor Oona in haar prachtige jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind die stoffencombinatie prachtig!! En het zijn zeker niet teveel foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw dit prachtige kraagje wil ik ook heel graag eens proberen, wat een top jurkje! (en model!)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh wat loop ik hopeloos achter met blogs lezen! Wat een zalig kleedje is dit !!! Zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen