donderdag 22 januari 2015

Van hier tot aan de maan en terug!

Drukke tijden de afgelopen twee maand ten huize Bout de Chou. En dat vertaalde zich zonder pardon in een kleine blog-time-out. Stilzitten deden we echter niet ...
 
Naast de reguliere feesten van december hadden wij dit jaar ook het trouwfeest van mijn schoonzus op de agenda staan (en trouwfeesten in Burkina Faso, dat betekent de letterlijk de handen uit de mouwen steken).
 
En op 26 december was er uiteraard de tweede verjaardag van onze kleine Petite Bout De Chou (2 jaar al, mijn god, wie kan die klok eventjes stilzetten aub?)
 
De ideale gelegenheid om nog een keertje achter de naaimachine te zitten. Tijd om een verjaardagsjurk te maken was er jammer genoeg niet maar Petite Bout De Chou werd wel uitgedost met een heuse verjaardagskroon volgens het gekende recept van Mina Dotter.


 
 
Ik was heel aangenaam verrast van de snelheid en het grote gemak waarmee deze kroon in elkaar zat. Zeker voor herhaling vatbaar volgend jaar.
Naast een heuse fiets, kreeg Petite Bout de Chou ook nog een 'handmade' cadeautje.
Na ontelbare keer beddegoed rond mijn kleine meisje en haar 'Claudientje' gebonden te hebben (Tja, dat Afrikaanse bloed kruipt waar het niet gaan kan), vond ik dat het tijd was voor een upgrade poppendoek. Hier vond ik het leuke patroontje.
 
 
 
            Voor                        en                      na               
 
Het allermooiste cadeautje was er echter eentje voor mezelf. Als je bijna 2-jarige peuter 's morgens vroeg bij het opstaan tegen je aan komt krullen en je "Mama, khou va jou. Van ier tot aan maan en tejug!" toefluistert, dan kun je toch niet anders dan smelten, of niet?!
 
 


 

3 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd!! Wat een schatje! Het kroontje is echt superleuk geworden. Groetjes, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen