woensdag 4 december 2013

Er was eens ...

Er was eens ...

... een superschattig patroontje (beter gekend als de 'Tea Party' dress van Oliver and S) dat me twee jaar geleden op een zekere dag vanop mijn laptop smekend aankeek. Bij één van mijn bezoekjes aan mijn familie in België vond ik in de stoffenkast van mijn moeder twee ideale stofjes en meteen ging ik met stof en schaar aan de slag.

Dat haast en spoed zelden goed zijn, moest ik bij mijn terugkeer in het zonnige Burkina aan den lijve ondervinden. Bij het overnaaien van de patroondelen bleek dat ik bij het knippen over het hoofd gezien had een deel van het rokpand in spiegelbeeld over te nemen. Met het oorspronkelijke stofje duizenden kilometers buiten bereik, vloog het 'jurkje-to-be' met de nodige frustratie en een grote zwier achteraan in de naaikast.

Nu twee jaar later, en onze kleine 'petite bout de chou' rijker, besloot ik me nogmaals aan het jurkje te wagen. Het stofje was ondertussen viavia terecht gekomen en één naaidag later was mijn schattige jurkje, twee jaar na datum, eindelijk klaar. En net op tijd want aangezien onze bout de chou groeit als een kool kan ze het nu al aan om er overal mee te pronken.

En mama, die is superblij met het resultaat!


Het uiteindelijke resultaat. De stofjes zijn Zuid-Afrikaanse Three Cat stofjes die ik online kocht.



Petite bout de chou in mama's droomkleedje  ... eindelijk!




Ziet ze er niet 'preus' (voor niet West-Vlamingen trots) uit?

6 opmerkingen: